Zahřát, protáhnout … a jdeme na to

1.      Zahřátí
Na každý pohyb by mělo být tělo nejprve řádně připravováno. Pokud se týká sportovních, tanečních či fitness aktivit, je nutné před samotným hlavním blokem Vaší činnosti zařídit, aby byl organismus dostatečně prohřátý – tedy aby krev kolovala všemi jeho částmi rychlostí vyšší, než je pro Vás běžné. Při podcenění této první fáze Vašeho tréninku hrozí, že se v rámci plánovaných aktivit nakonec zraníte, jelikož budete své tělo přetěžovat způsobem, na nějž nebude dostatečně připraveno.
žena při posilování 
2.      Úvodní protažení
Kromě prokrvení je nutné jednotlivé části těla taktéž protáhnout. Ačkoli strečink za účelem zvyšování rozsahu jednotlivých pohybů do budoucna je spíše úkolem spadajícím do 4. fáze průběhu sportovních aktivit, již na samotném začátku je nutné alespoň základní protažení všech šlach a úponů hlavních svalových skupin. Pokud úvodní protahování do svého sportovního programu nezařadíte, riskujete, že i přes dostatečné prohřátí si některý z úponů natáhnete, nebo dokonce dojde na natržení svalu, který jste v rámci strečinku zanedbali.
 
3.      Samotná aktivita
Jedná se o největší část celé plánované pohybové aktivity, kterou většina aktivních lidí považuje za těžiště svého snažení. Jak již však bylo naznačeno v předcházejících dvou bodech, tato část Vaší činnosti by měla být teprve až třetí v pořadí.
muž s činkou 
4.      Závěrečné protažení
Strečink v této fázi cvičebních aktivit představuje možnost napravit zkrácení svalů, které byly zatíženy posilovacími cviky. V případě, že se neorientujete na posilování, je protažení po samotném cvičení vhodné jako nástroj pro zlepšování rozsahu pohybů, kterých je vaše tělo schopné.
 
5.      Relaxace
Nejedná se o techniku, která je vhodná pouze pro nadšence jógy. Závěrečné zklidnění
a vysýchání Vám umožní koncentrovat se a připravit tělo i mysl na nároky další části Vašeho dne.

Zahřát, protáhnout … a jdeme na to
4 (80%)3