Dobrý manažer umí dělat celebrity

Změna režimu v roce 1990 přinesla pro umělecký svět celou řadu změn. Jednou z nejzásadnějších bylo zrušení tzv. státních uměleckých agentur a jejich privatizování na soukromé. Jednou z nich byla Agentura Pražské kulturní služby či Moravská umělecká agentura.
Tyto změny zdaleka nestačili na obrovský boom rozličných hudebních a divadelních projektů, která se začala objevovat po roce 1990 a o své slovo se tak přihlásili umělečtí manažeři, impresáriové a agenti.
charlie chaplin
přirozeně nejvíce vzniklo uměleckých agentur, které s vlastními agenty zprostředkovávají vystoupení umělců před živým publikem, tedy pro různé firemní večírky, rauty, ale také například pro akce určené dětem.
Některým z umělců stačí, když má kmenovou agenturu, která mu sežene práci. Populárnější zpěváci a herci již chtějí kompletní servis, který zajišťují manažeři mající vlastní týmy lidí. Jsou tak schopni nejen umělci sehnat práci, realizovat smluvní zajištění akce, ale také vedou umělci kompletní finanční servis a v neposlední řadě zajišťují kompletní public relations, komunikaci s novináři, s produkcí či dramaturgy.
Herec či zpěvák má tak část na přípravu a především čas na vlastní život, který by se bez pomoci vlastního manažera změnil v chaotickou a nespolehlivou změť poznámek.
Příklad kompletního servisu nabízeného umělci manažerem:
 
·         pravidelná komunikace s pořadateli akcí
·         pravidelná komunikace s televizními dramaturgy či režiséry
·         realizace Public Relations v souvislosti s novým televizním či divadelním projektem
·         kompletní právní pomoc
·         přebírání zodpovědnosti za chyby umělce, například nedochvilnost
·         komunikace s diváky a fanoušky prostřednictvím sociálních sítí
·         distribuce tzv. „podpis karet“
·         pozice tiskového mluvčího při komunikaci s médii
·         finanční servis
·         spolehlivost, časová variabilita (mobilní telefon pro umělce 24 hodin k dispozici)
 
Přesto, že umělci dávají svým manažerům cca 20% honoráře, málokdy se stane, že by vytížený herec či zpěvák neměl vlastního manažera a veškerý servis si zajišťoval sám.
 blond zpěvačka
Nejznámější umělečtí manažeři v České republice:
Roman Roun(Martin Dejdar, Kristýna Leichtová, Dana Batulková, Maxim Turbulenc, projekt Comeback či Česko Slovensko má talent, společně s Martinem Dejdarem založil charitativní projekt HC OLYMP)
Janis Sidovský(Daniel Hůlka, Leona Machálková, Iveta Bartošová, Helena Vondráčková, Hana Zagorová, Michal David, Jitka Zelenková, Black Milk, Zuzana Norisová)
Martin Michal(Helena Vondráčková a projekty s ní spojené)

Dobrý manažer umí dělat celebrity
4.5 (90%)2